Нівелювання, монтаж підкранового шляху

Неможливо уявити собі працюючий кран-мостовий, баштовий або козловий-без підкранових шляхів. Саме на підкранові шляхи лягає весь “вантаж відповідальності” за нормальну і продуктивну експлуатацію вантажопідйомного обладнання. Якщо стан кранового шляху буде незадовільним, в першу чергу постраждає сам кран, а також під загрозою опиниться інше обладнання та обслуговуючий персонал.

Будь-яка діюча компанія, що використовує вантажопідйомні крани у своїй діяльності стикається з необхідністю ефективної профілактики зносу підкранової колії і своєчасного ремонту всіх складових частин обладнання. Як варіант, можна зробити повну заміну рейок, балок і кріплень. Однак це не завжди технічно і економічно можливо. Більш поширеним і не менш дієвим методом усунення проблеми зносу підкранового шляху є його нівелювання і подальша рихтування в разі необхідності.

Нівелювання підкранових шляхів – це комплекс заходів, що включає в себе вимірювання геометричних характеристик і положень напрямних рейок, балок і кріплень у просторі, виявлення відхилень від норми та методи усунення цих невідповідностей.

Нівелювання виконують планово, на регулярній основі, 1 раз в місяць. А також, в деяких виняткових ситуаціях – після монтажу підкранових шляхів, в разі виявлення несправності або викривлення рейок, після закінчення ремонтних робіт і т. д.

Нівелювання виконується вузькопрофільними фахівцями, які проводять геодезичне і візуальне обстеження підкранових колій та інших складових вантажопідйомного механізму. В процесі обов’язкової перевірки ретельному дослідженню підлягає стан рейок, ухил, ширина, вимірювання інших параметрів. Якщо в результаті було виявлено відхилення від норми за яким-небудь з показників, пропонується і виконується рихтування підкранових шляхів. Для цього використовується спеціальний інструмент, а вибір технології залишається за виконавцями і залежить від характеру виявлених несправностей.

Кваліфіковані фахівці виконують правку або заміну рейок і балок, ремонтують і підганяють місця стикування рейок, виконують грамотне коригування і регулювання коліс, проводять експертизу кранового обладнання і вантажопідйомних машин і т. д.

Природно, на час проведення ремонтних робіт крани та інше залежне устаткування зупиняється, а після закінчення ремонту проводиться повторне нівелювання. Якщо в результаті цієї перевірки відхилень не виявлено, складається спеціальний акт з додатком даних геодезичного дослідження і підкранові шляхи здаються в експлуатацію.

Пам’ятайте, нехтувати нівелюванням або рихтуванням підкранових шляхів – безвідповідально і небезпечно! Це може призвести не тільки до поломки і зупинки вантажопідйомних машин, але і до псування майна, економічних збитків і навіть загрожувати здоров’ю обслуговуючого персоналу.